Zarówno pracownik, jak i pracodawca mogą w każdej chwili zmienić wysokość wpłaty dodatkowej uiszczanej na rachunek PPK. Jeżeli chodzi o podmiot zatrudniający to może on zmienić wysokość wpłaty dodatkowej lub w ogóle zrezygnować z jej dokonywania w formie zmiany umowy o zarządzanie PPK zawartej z wybraną instytucją finansową. Zmieniona wysokość wpłaty dodatkowej obowiązuje od miesiąca następującego po miesiącu, w którym została dokonana zmiana.
W przypadku zaś pracownika wysokość odprowadzanej przez niego wpłaty dodatkowej określa on w deklaracji składanej swojemu pracodawcy. Może on złożoną już deklarację w każdej chwili zmienić, a w niej zmniejszyć lub zwiększyć wysokość uiszczanej wpłaty dodatkowej bądź w ogóle z niej zrezygnować. Zmieniona wysokość wpłaty dodatkowej lub rezygnacja z jej dokonywania obowiązuje od miesiąca następującego po miesiącu, w którym deklaracja została złożona.